کیمیـا تـجارت پارتـاک
​​​​​​

آب اکسیژنه یا پراکسید هیدروژن (H2O2) مایعی بی رنگ و در دمای اتاق دارای طعمی تلخ است. مقادیر کمی پراکسید هیدروژن گازی به طور طبیعی در هوا به وجود می آید. یکی از رایج ترین کاربردهای آب اکسیژنه برای ضدعفونی می باشد. پراکسید هیدروژن ناپایدار است و با آزاد شدن گرما به راحتی به اکسیژن و آب تجزیه می شود​​​​​​​

پراکسید هیدروژن -آب اکسیژنه ( پاشا ترکیه )

حالت مادهمایع

فرمول شیمیایی: H2O2
جرم مولکولی34.0147 g/mol
دانسیته1.45 g/cm³
نقطه ی جوش150.2 °C​​​​​​​
حجم بسته بندی:  بشکه 20 و 60 کیلویی

موارد مصرف:  داروسازی - آرایشی - غذایی -

خرید پراکسید هیدروژنبرای ثبت سفارش خرید پراکسید هیدروژن با
      شماره 02144225761 تماس بگیرید.​​​​​​​

مشخصات فنی

H2O2

توضیحات فنی محصول 

هیدروژن پراکساید چیست ؟
اگرچه یک ماده غیر قابل اشتعال است، اما یک عامل اکسید کننده قدرتمند است که می تواند در صورت تماس با مواد آلی باعث ایجاد احتراق خود به خودی شود. هیدروژن پراکسید همیشه به عنوان محلول آبی تولید می شود و به صورت تجاری در غلظت های ۳ تا ۹۸ درصد هیدروژن پراکساید عرضه می شود. پراکسید هیدروژن خالص یک جامد بلوری زیر ۱۲ درجه فارنهایت و یک مایع بی رنگ با طعم تلخ بالاتر از ۱۲ درجه فارنهایت است. هیدروژن پراکسید هم می تواند به عنوان یک ماده اکسید کننده و هم به عنوان یک عامل کاهش دهنده رفتار کند.
پراکسید هیدروژن غیرقابل اشتعال است، اما یک ماده اکسید کننده قدرتمند است که می تواند هنگام تماس با مواد آلی، سرعت احتراق را تسریع کند. محلول های آبی پراکسید هیدروژن، در غلظت های کم، در ظروف بی اثر تمیز نسبتاً پایدار هستند. پایداری آین ماده در محلول های اسیدی با حداکثر PH 4.3 الی 5.5 می باشد.
آب اکسیژنه های موجود در بازار، عموماً هیدروژن پراکسید ۳ درصد، هیدروژن پراکسید ۱۲ درصد و هیدروژن پراکسید ۳۰ درصد می باشند. منتها محلول های آبی حاوی ۳۵٪ ، ۵۰٪ ، ۷۰٪ یا ۹۰٪ بیشترین کاربرد را در کاربردهای صنعتی و در محیط آزمایشگاهی دارند. همین تفاوت در خلوص آب اکسیژنه نقش مهمی در تعیین قیمت آب اکسیژنه در بازار دارد. برای جلوگیری از سرعت تجزیه آب اکسیژنه، به یک تثبیت کننده (معمولاً استانیلید) نیاز هست. در صنعت، از پراکسید هیدروژن در غلظت های بالاتر به عنوان سفید کننده برای منسوجات و کاغذ، به عنوان یک جزء از سوخت موشک و برای تولید لاستیک کف و مواد شیمیایی آلی استفاده می شود

هیدروژن پراکساید و کاربردهای آن:
اگرچه یک ماده غیر قابل اشتعال است، اما یک عامل اکسید کننده قدرتمند است که می تواند در صورت تماس با مواد آلی باعث ایجاد احتراق خود به خودی شود. هیدروژن پراکسید همیشه به عنوان محلول آبی تولید می شود و به صورت تجاری در غلظت های ۳ تا ۹۸ درصد هیدروژن پراکساید عرضه می شود. پراکسید هیدروژن خالص یک جامد بلوری زیر ۱۲ درجه فارنهایت و یک مایع بی رنگ با طعم تلخ بالاتر از ۱۲ درجه فارنهایت است.
پراکسید هیدروژن غیرقابل اشتعال است، اما یک ماده اکسید کننده قدرتمند است که می تواند هنگام تماس با مواد آلی، سرعت احتراق را تسریع کند. محلول های آبی پراکسید هیدروژن، در غلظت های کم، در ظروف بی اثر تمیز نسبتاً پایدار هستند. پایداری آین ماده در محلول های اسیدی با حداکثر PH 4.3 الی 5.5 می باشد.
در صنعت، از پراکسید هیدروژن در غلظت های بالاتر به عنوان سفید کننده برای منسوجات و کاغذ، به عنوان یک جزء از سوخت موشک و برای تولید لاستیک کف و مواد شیمیایی آلی استفاده می شود
 هیدروژن در صنایع گوناگون عبارتند از:
صنایع پزشکی، لوازم آشپزخانه، ضدعفونی کننده دست، صنایع شیمیایی، سفید کردن منسوجات، فراوری مواد غذایی، ترکیبات رنگ مو، در ساخت خز، در تولید مواد شیمیایی، سوخت موشک، تولید نرم کننده ها، آبکاری، صنعت کاغذ سازی، ضدعفونی کننده های مواد و وسایل آزمایشگاهی، تولید گلیسرول، تهیه خمیر چوب، شیشه و چینی، کاربردهای صنعتی و ... می باشد.