کیمیـا تـجارت پارتـاک
​​​​​​

اسید فسفریک یا ارتوفسفریک اسید مایعی ویسکوز، شفاف، غیر فرار و غیر سمی، بدون رنگ و بو است. این اسید دارای شماره بین المللی E338 است. اسید فسفریک در گروه اسید های قوی قرار نمی گیرد و یک اسید ضعیف محسوب می شود.در مقایسه با اسیدهای قوی مانند اسید سولفوریک و هیدروکلریک اسید اثرات مخرب کمتری دارد

اسید فسفریک85 درصد​​​​​​​

حالت ماده: مایع

فرمول شیمیایی: H3PO4​​​​​​​
نقطه ذوب: 40-42 درجه سانتیگراد
نقطه جوش:212 درجه سانتیگراد
حلالیت:  محلول در آب، اتانول و مخلوط اتر-الکل
pH (در محلول 1/0 نرمال) :1.5
حجم بسته بندی: بشکه

موارد مصرف: آرایشی -خوراکی و صنعتی و کشاورزی

خرید اسید فسفریک : برای ثبت سفارش خریداسید فسفریک با
      شماره 02144225761 تماس بگیرید.​​​​​​​

مشخصات فنی

Phosphoric acid

توضیحات فنی محصول 

اسید فسفریک چیست ؟
اسید (Phosphoric acid) یک اسید بی رنگ و بو با فرمول شیمیایی H3PO4 است و به صورت گسترده ای در صنایع تجاری و غذایی کاربرد دارد. این ترکیب بسیار خورنده است و معمولا به علت خواصی که دارد به عنوان نگهدارنده و همچنین به علت داشتن طعم تند و تیز در نوشیدنی ها، که معروف ترین آن ها نوشابه است، استفاده می شود. اگرچه اسید فسفریک در دسته اسیدهای قوی قرار نمی گیرد اما تحریک کننده و خورنده پوست، چشم و سایر غشاهای مخاطی است در حالیکه نمک های آن خورندگی خیلی کمتری دارند. محصول مذکور به دو شکل مایع و جامد وجود دارد که شکل مایع دارای خلوص 85 درصد است، همچنین از نظر کاربرد می توان دو گرید صنعتی و خوراکی را برای آن نام برد

 خواص فیزیکی و شیمیایی فسفریک اسید:
این اسید معدنی مایع بی رنگ، بدون بو، غیرفرار و کریستالی و یک اسید تری پروتیک است که به صورت مایع با چگالی بالا وجود دارد، امتزاج پذیر با آب است و از آن چگال تر است. وقتی در آب باشد هیدرولیز می شود و حرارت زیادی ایجاد می کند. این اسید یک ترکیب کیلیت دهنده است و اگر روی فلزات قرار بگیرد می تواند باعث خوردگی آن ها بشود.
این ماده به دو صورت مایع و جامد وجود دارد که نوع مایع آن میزان خلوص 85 درصد دارد، اما نوع جامدش کاملا خالص و پودری شکل است. اسید فوق می تواند به عنوان یک جدا کننده عمل کند و به بسیاری از کاتیون های دوظرفیتی مانند Fe2+، Cu2+ و Mg2+ متصل شده و آن ها را از محیط مورد نظر جدا کند، بنابراین می توان آن را به عنوان یک نرم کننده در آب سخت در نظر گرفت. این ترکیب به علت ارزان و در دسترس بودن کاربردهای بسیار زیادی در صنعت دارد.

کاربرد اسید فسفریک خوراکی :
این اسید با درجه غذایی (افزودنی E338) برای اسیدی کردن غذاها و نوشیدنی ها مانند نوشیدنی های کولا (نوشابه ها) استفاده می شود. از آنجا که این ماده ارزان است استفاده زیادی از آن می شود و به هر ماده غذایی اضافه می شود طعم آن را ترش می کند. همچنین به عنوان تقویت کننده طعم، ماده شفاف کننده، ماده نگهدارنده و ماده اسیدی به غذاها افزوده می شود. نوشابه ها از جمله محصولاتی هستند که حاوی این اسید در گرید خوراکی می باشند. اسید فسفریک در نوشابه در گرید خوراکی بیشترین استفاده را دارد.